Samarbeid med Dansk Annoncørforening


I 1988 innledet jeg et samarbeid med Dansk Annoncørforening. Allan Malskær var direktør på det tidspunkt. Han lanserte idéen: Terningerne er kastet. Få mere for pengene.

Jeg fikk stort sett lov til å styre som jeg ville.

Her er en del av brosjyren som ble sendt ut til alle annonsørforeningens medlemmer.

Jeg hadde virksomheten SCB (Scandinavian Business Communication) og utviklet konseptet ISSAC. Det var en ambisiøs sak. Forkortelsen stod for Introduction to Scientific and Systematic Advertising and Communication.  

En ganske presis beskrivelse som jeg senere videreførte i andre sammenheng.

Jeg var på det tidspunkt ansatt i KTAS og hadde ansvaret for å sondere terrenget hos danske reklamebureauer. Samt å gi råd og veiledning til konsernen og divisjonene i forbindelse med reklamekampanjer og valg av reklamebureau.

Det var en godt jobb. Aldri har jeg spiste så mange gode frokoster.

KTAS hadde godt 7000 medarbeidere og en markedsavdeling på 60+ mann (mk). Budsjettet lå på litt under 100 millioner.

KTAS ble senere til Tele Danmark og deretter til TDC.  Jeg ble der i 23 år. Stoppet i 2010.

I dag er TDC en skygge av seg selv.

Legg merke til at verdensmannen Terje Rød-Larsen inngikk i SBC resursgruppen. Det var innen han ryddet opp i Mellom-Østen :-).

København, den 31. oktober 2018.
© Knut Skjærven

#tdc #teledanmark #danskannoncørforening #knutskjærven #knutskjaerven #issac #sbc

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s