Vintage: Terningene ble kastet til ny reklameutdanning

Reklameuddannelse 14121987 (1 of 1)
Børsen, 14. desember 1987.

Dansk Annoncørforening laget egen utdanning for å sikre effektiv bruk av reklamebudsjettet. I samarbeid med undertegnede.

Vi vet at halvparten av reklamen virker, men ikke hvilken halvpart. Det tok vi hull på med denne utdanningen.

Annonsøren lærte å bli en kompetent mot- og medspiller til reklamebyråene. Lærte å se det som er viktig i kampanjer, reklamefilm og annonser.

På samme måte som du kan post-teste kampanjer, kan du pre-teste kampanjer før de går i luften.

Slik var det den gangen, og slik er det også i dag. Det går fortsat an å få gjennomført slike undersøkelser. Det foregår i dag elektronisk.

Denne aktiviteten, og flere tilsvarende, førte til at jeg ble ansatt i det som i dag er TDC for å være med til å styre deres reklamekjøp, og vurdere reklamebyråer.

TDC tilsvarer Telenor. TDC hadde Danmarks største reklamebudsjett.

Bruk kontaktskjemaet nedenfor, hvis du vil ha mer informasjon om dette tilbudet.

København, den 5. april 2018.

KONTAKTSKJEMA:

 

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s